درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 05:50:3 FA | AR | PS | EN
سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا خیز با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد            سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند             سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است            پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون            در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم            






تاریخ نشر: 1399/02/11 - 15:08:4
تعداد بازدید: 757
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تعارض عمیق سریال های النهایه و ام هارون
نبرد سریال‌های عربی در دو جبهه صهیونیستی و فلسطینی

نکته ی مهم در میان سریالهای رمضانی جهان عرب که امسال در حال پخش می باشند، تقابل برای رد یا تایید رژیم صهیونیستی است،آنهم در سالی که معامله ی قرن از سوی رئیس جمهور امریکا رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از الوقت، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی،چندی پیش سریال مصری النهایه را مورد حمله قرار داده و ساخت آن را تاسف بار و کاملا غیرقابل قبول خواند.

سریال النهایه که در ماه مبارک رمضان امسال پخش می شود،حاوی سکانس هایی بوده است که به مذاق رژیم اشغالگر قدس خوش نیامده است. این در حالی است که به طور همزمان سخنگوی کابینه صهیونیستی در واکنشی متفاوت نسبت به سریال عربی پر بیننده دیگری با نام «ام هارون» که توسط شرکت رسانه ای متعلق به عربستان سعودی ساخته شده به تعریف و تمجید پرداخته است.

 

ماهیت سریال النهایه و سکانس های جنجالی آن

سریال النهایه که توسط یوسف الشریف،تهیه شده است،وقایعی را در سال 2120 یعنی در 100 سال آینده به تصویر می کشد و در واقع سریالی مربوط به آینده است که از این نظر با دیگر سریال های در حال پخش در تلویزیون های عربی تفاوت دارد.

در قسمت اول این سریال که با اقبال فراوانی از سوی مخاطبین خود مواجه شده است،سکانسی وجود دارد که به شدت خشم صهیونیست ها را برانگیخته است. در این سکانس در حالی شاهد برگزاری کلاس درس تاریخ در مدرسه ای در سال 2120 هستیم که معلم مبحثی در خصوص جنگ آزادسازی قدس را با دانش آموزان به عنوان واقعه ای تاریخی که پیشتر رخ داده است،درمیان می گذارد.

معلم در حین توضیح این مبحث می گوید: آمریكا حامی اصلی دولت صهیونیستی بود و هنگامی كه زمان آن فرا رسید كه كشورهای عربی خود را از شر آن(رژیم صهیونیستی) خلاص كنند، جنگی به نام آزادی بیت المقدس اتفاق افتاد.، جنگی كه كاملاً به وجود دولت اسرائیل پایان داد.

معلم در ادامه خطاب به دانش آموزان می افزاید: جنگ به سرعت پایان یافت و كشور صهیونیستی اسرائیل در كمتر از 100 سال پس از تأسیس خود نابود شد و بیشتر یهودیان از اسرائیل گریختند و به کشورهای مبدا خود در اروپا بازگشتند.

این امر در حالی رخ می دهد که رژیم صهیونیستی به تازگی هفتاد و دومین سالروز تاسیس خود را جشن گرفت است،پس با توجه به آنچه معلم تاریخ خطاب به دانش آموزانش در سریال النهایه می گوید،رژیم صهیونیستی تا کمتر از 28 سال آینده از بین خواهد رفت.

سازندگان مصری این سریال که با زیرکی و با توجه به سالی که معامله ی قرن در آن رو نمایی شد و البته نزدیک بودن سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی به زمان پخش سریال های ویژه ی ماه مبارک رمضان،پیامی را با مضمون عدم پذیرش این رژیم از سوی جوامع عربی به سران آن منتقل کرده اند؛خشم صهیونیست ها را برانگیخته اند.

 

نبرد سریال های عربی در دو جبهه ی صهیونیستی و اسلامی

ساخت و پخش سریال النهایه در مصر،درشرایطی صورت گرفته است که همزمان برخی دیگر از سریال های ویژه ی ماه مبارک رمضان در تقابل با پیام های این سریال،در حال پخش برای مخاطبان عرب زبان می باشد.

سریال ام هارون که توسط شبکه ی سعودی ام.بی.سی در حال پخش می باشد از جمله سریالهایی است که به طور آشکاری در حال تلاش برای زمینه سازی در راستای عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی است.

سریال ام هارون که داستان زنی یهودی و اصالتا ترک تبار می باشد،داستانی را به تصویر می کشد که در آن این زن پس از سالها زندگی در ایران،عراق و نهایتا بحرین؛پس از تشکیل کشور جعلی صهیونیستی عازم این کشور شده ودر آن ساکن می شود.

این سریال در حال تلاش برای انتقال این پیام است که شخصیت یهودی این داستان که توسط تهیه کنندگان این سریال با صهیونیست یکسان درنظر گرفته شده است؛بارها از سوی جوامع اسلامی مورد ظلم قرار گرفته است و لذا راهی جز سکونت در سرزمینی یهودی(صهیونیستی)نداشته است.

در واقع این سریال که خطی کاملا متعارض با سریال النهایه را در پیش گرفته است در حال القای این امر به ذهن مخاطبین خود است که رژیم صهیونیستی مولود ظلم اعراب و مسلمانان به یهودیان بوده است و هم اکنون نیز به عنوان بخشی از تاریخ منطقه و واقعیت آن باید پذیرفته شود.

این درحالیست که سریال النهایه نه تنها رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد و ساکنان آنان را نیز عمدتا مهاجران اروپایی نام می برد بلکه از نابودی آن در کمتر از 28 سال آینده می گوید.

بنابراین نکته ی مهم در میان سریالهای رمضانی جهان عرب که امسال در حال پخش می باشند، تقابل برای رد یا تایید رژیم صهیونیستی است،آنهم در سالی که معامله ی قرن از سوی رئیس جمهور امریکا رونمایی شد.

از طرفی برخی سریال ها بدنبال عادی سازی رابطه اعراب با رژیم صهیونیستی هستند و در طرفی دیگر سریالهایی که مشکل اصلی منطقه را رژیم صهیونیستی دانسته و حتی صحبت از نابودی آن می کنند،قرار گرفته اند.

نکته ی قابل توجه ی دیگر در خصوص سریالهای در حال پخش در شبکه های عربی به مناسبت ماه رمضان آن است که ظاهرا هنرمندان مصری که دولتشان رابطه ی رسمی و آشکاری با رژیم صهیونیستی دارد و حتی دارای مراودات اقتصادی و امنیتی با این رژیم است، دست بازتری برای انتقاد از رژیم اشغالگر قدس تا سر حد نابودی آن دارند، درحالی که شبکه های اسما خصوصی سعودی که رابطه ی نزدیکشان با دربار این کشور برهمگان آشکار است، در شرایطی با تمام توان در حال تلاش برای زمینه سازی در راستای عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی هستند که در حال حاضر عربستان سعودی رابطه ی سیاسی رسمی و آشکاری با رژیم صهیونیستی نداشته و لذا این امر حاکی از روابط گرم پشت پرده ی ریاض-تل آویو است که بنابر آن شبکه های سعودی ماموریت فراهم کردن زمینه های لازم جهت آشکار سازی این روابط را از دربار سعودی دریافت کرده اند.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/16644


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان


آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟


آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟


پرونده احیای برجام روی میز بایدن


آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟


ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا خیز با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است

حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین

قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.